"This site requires JavaScript to work correctly"

Aktuelle Informationen zum Sommersemester

31. März 2020

Die THD startet ab sofort in allen Fakultäten mit verstärkter Bereitstellung der Lehrinhalte in elektronischer Form.

Virtuelle Vorlesungen werden teilweise in Echtzeit nach Stundenplan gehalten. Die Studierenden werden gebeten, Termine und weiteres Vorgehen direkt mit den Dozenten abzustimmen.

Spätestens am 20.04.2020 sollten für alle geplanten Vorlesungen Inhalte in elektronischer Form vorliegen.


17. März 2020

Schließung des Zugangs zu den Gebäuden der Technischen Hochschule Deggendorf

Liebe Studierende,

wir bitten um Verständnis, dass aufgrund der aktuellen Infektionsgefahr durch Coronaviren alle Gebäude der THD bis auf Weiteres nicht mehr für Studierende zugänglich sind.


Aktuelle Informationen für Studierende:

 

Aktuelle Informationen zum verschobenen Semesterstart von hochschule dual findet ihr hier: https://www.hochschule-dual.de/aktuelles/details/wichtige-mitteilung-zur-verordnung-ueber-die-vorlesungszeiten-der-bayerischen-hochschulen-im-sommersemester-2020/
 

Information der Hochschulleitung: Ziel unter Berücksichtigung der Lage von heute (12. März) ist es, das Sommersemester – Präsenzvorlesungen, Digitale Angebote, Prüfungen – am 31. Juli abzuschließen.

Wir bitten die Unternehmen daher eingehend, pragramtische Lösungen in den Unternehmen für euch dual Studierenden zu finden. Eine Vollzeitbeschäftigung wird auf Grund der virtuellen Angebote der einzelnen Fakultäten bis zum 20.4.2020 nicht möglich sein. Bitte besprecht dies in euren Unternehmen und klärt ab, ob eine eventuelle Teilzeitbeschäftigung in Form von 1-3 Tagen in der Woche möglich ist.

 

 

FAQs Exchange Students - Summer Semester 2020
1. Can I stay at DIT even though the International Office has recommended to interrupt my semester abroad?

  • Of course it is absolutely possible to stay, this is entirely up to you. Students who decide not to return to their home countries must be aware that during the next few weeks there will be significant restrictions disrupting daily life (e.g. closure of shops, leisure facilities etc.). However, grocery stores, pharmacies and other important locations will of course be open.

2. What will be the procedure if I stay here?

  • a. Inform us by e-mail to incomings@th-deg.de
  • b. Check your e-mails, the iLearn portal and the DIT homepage regularly. Any important updates will be published there.
  • c. If you have not done so yet, please enroll for your iLearn courses. The respective lecturers will provide you with some learning material as well as further details during the next few days.
  • d. Start of face-to-face teaching: As for now, face-to-face lectures are supposed to start on April 20th. The semester will be concluded with an examination period which will end on July 31st. Anyhow: please bear in mind that the situation is still evolving. We cannot predict the future so it might be possible that the quarantine will be extended beyond 20 April. If there are any further updates, we will inform you by e-mail.

3. What else do I have to take into account if I stay?

  • a. Health Insurance
    Please note that it is absolutely necessary that all exchange students who are enrolled for the summer semester 2020 have a valid German public health insurance. The German public health insurance will cover all costs if you need treatment in the event of a COVID-19 infection. EU-students: The EHIC gives you the right to access state-provided healthcare under the same conditions as people insured in Germany.
  • b. Bank account
    Please refer to your Orientation Week group leader as soon as possible if you have not completed the bank account opening process yet.
    Deggendorf Institute of Technology
    Dieter-Görlitz-Platz 1
    94469 Deggendorf, Germany
    Tel.: +49 991 3615-0
    Fax: +49 991 3615-297
    www.th-deg.de
    info@th-deg.de

4. What will be the procedure if I decide to return to my home country?

  • a. Contact your home university and discuss your decision with them. ERASMUS students: Your home university will provide you with further information concerning the ERASMUS grant. Inform us by e-mail to incomings@th-deg.de. We will send you all documents which are required to cancel your enrollment here at DIT and concerning the refund of the semester fee (52 €).
  • b. Cancel your German health insurance for the date of your departure.
  • c. Contact your dormitory/landlord to cancel your rental agreement. Before leaving, arrange an appointment for a room inspection (otherwise you will not get back your deposit). Some dormitories will only refund the rent if there is a tenant after you. If you have difficulties to get back your rent, please contact us. It is very likely that your rent will not be reimbursed. Although DIT is in constant discussion with the landlords we might not be successful here. So, please be prepared to lose money. The International Office has published a call for students who still need an accommodation for the summer semester 2020, though.
  • d. In regards of your study and your ECTS we will find a good solution with your home university soon.

5. Whom should I refer to if it is not possible to return to my home country due to entry restrictions?

  • In this case, please directly refer to the consulate/embassy of your home country in Germany. If you need any support with this, please let us know.

6. Whom should I refer to if I feel sick?

  • If you do not feel well, please contact us on incomings@th-deg.de or by phone:
    +49 991 3615 253. We can put you in contact with a doctor and provide translators if required.

 

We are very sorry for all the inconvenience the virus causes but we are still full of hope that the situation is getting better by 20 April and you have some nice experiences in Deggendorf ahead, if you decide to stay. For those who’d rather return home: Thank you for your trust to come here in the first place. You are always very welcome to pay us a visit in the future. Have a save trip home!
To all of you: stay healthy!
The International Office Team

 

 

 

 


16. März 2020

Schließung der Bibliothek

Vor dem Hintergrund der Ausbreitung des Coronavirus ist die Bibliothek der Technischen Hochschule Deggendorf gemäß Anweisung des Bayerischen Staatsministeriums für Wissenschaft und Kunst bis einschließlich 19. April 2020 für den Publikumsverkehr geschlossen.
Wir schätzen uns glücklich, dass wir in den vergangenen Jahren sehr viele E-Books lizenzieren konnten, sodass Ihnen in dieser Zeit bis zum Vorlesungsbeginn viele Inhalte zur Verfügung stehen.
Für Fragen und Problemen bleibt Ihnen der Kontakt mit den Mitarbeitern der Bibliothek erhalten - über die Mailadresse fl@th-deg.de und telefonisch an 0991/3615-705. Jede mögliche Unterstützung ist Ihnen auf diesem Wege gewiss.
Unsere Informationen an dieser Stelle werden wir bei Bedarf laufend aktualisieren und ergänzen.


12. März 2020

Liebe Studierende,

gestern Nachmittag hat die Erweiterte Hochschulleitung getagt und es wurden die unten stehenden Dinge beschlossen. Alle Entscheidungen sind bitte grundsätzlich vorbehaltlich zu betrachten. Wir wissen nicht, wie die Corona Pandemie sich in Deutschland weiter entwickeln wird und welche Maßnahmen von der Staats- bzw. Bundesregierung getroffen werden, die ggf. auch unsere Hochschulleben mittelbar oder unmittelbar betreffen können.

  • Die Präsenzveranstaltungen auf dem Campus beginnen wie bereits mitgeteilt am 20. April.
  • Digitale Selbststudiumsmaterialien werden ab dem 16. März im iLearn bereitgestellt. Wir empfehlen, die Zeit bis zum 20. April dafür intensiv zu nutzen. Da die Angebote der verschiedenen Fakultäten schwanken, werden eventuelle Rückfragen hierzu direkt von den einzelnen Fakultäten beantwortet. Informationen werden außerdem spätestens ab dem 16. März auf den Webpages der einzelnen Fakultäten zu finden sein.
  • Ziel unter Berücksichtigung der Lage von heute (12. März) ist es, das Sommersemester – Präsenzvorlesungen, Digitale Angebote, Prüfungen – am 31. Juli abzuschließen.

Wir werden Sie kontinuierlich über die weiteren Entwicklung via Webseite, Social Media und eMails informieren. Fragen zum Studium bitte direkt ans Studienzentrum bzw. die jeweiligen Fakultäten.

Hier finden Sie die aktuellen Informationen zum Sommersemester (fakultätsbezogen):

 

Hier finden Sie weitere aktuelle Informationen zum Sommersemester (einzelne Kursangebote):